Gĺ til Tune Kabelnets hjemmeside

Fejlmelding:

Prøv at gennemgå nedenstående punkter inden du kontakter Tune Kabelnet.

  • Periodisk udfald på tv/radio
    Undersøg næste gang du har signal, om der er meddelelser på Hjemmesiden mht. afbrydelser i området, hvor du bor. Under ombygningsarbejder i anlægget kan der forekomme afbrydelser – i løbet af dagtimerne. Under den årlige servicegennemgang er sådanne på 1-2, højst 5 minutter ad gangen.
  • Ingen signaler på tv og radio
    Undersøg om der er strøm på fjernsyn, video, radio eller din egen lokale antenneforstærker (hvis du har en sådan). Undersøg om antenneledningen sidder i stikdåsen på væggen og i diverse udstyr (fjernsyn, radio, harddisk recorder, digital fortsatsboks).
  • Prøv at koble selve fjernsynet eller radioen direkte til stikdåsen på væggen – uden om harddisk recorder, digital fortsatsboks, eventuel fordeler eller antenneforstærker. Forsvinder fejlen, kan den skyldes en fejl i evt. video eller dekoder. Hvis lysnetstrømmen fjernes fra en video eller en boks, så svækkes signalet meget, hvis det får via denne, også selv om den er slukket med fjernbetjeningen (sat på stand by). Prøv evt. med et nyt kabel, da fejlen kan komme fra en defekt antenneledning. ("Medfølgende" kabler med støbt stik – sorte – har høj fejlprocent).
  • Stadig ingen signaler
    Undersøg, om naboer har samme problemer. Hvis dette ikke er tilfældet, kan det være dit apparat, som er defekt.

  • Digitale billede viser mosaik og puslespil meget ofte
    Undersøg om der er softwareopdatering til dit digitale tv. Hvis der er, hent den og kør den ind og sæt den i værk (mĂĄske mister du favoritlisten). Brug din computer og en USB-stick - hvis tv'et er koblet direkte til Internettet, så henter det ofte IKKE den nyeste software til tv'et.
  • Samsung TV ældre end 2011 skal højst andsynligt have en software-opdatering. Se her.
  • Tjek om du har HF-utætte antennestik. De gamle plastic-kappestik skal ud ! — og erstattes med tætte stik eller færdigstøbte kabler med tætte stik. Det kan også være, at dine kabler på loftet trænger til en tur. Kontakt evt. vores servicepartner for et eftersyn: ES Kabel TV, tlf. 82130533 mellem kl. 9-16..
  • Hvis naboen ikke har signal.
    Der er højst sandsynlig en fejl på antennesystemet.
    Kontakt Tune Kabelnet på telefon 4613 6343; indtal en besked på Tune Kabelnet's telefonsvarer eller send en e-mail til kabelnet@tunenet.dk.


    Når vi har modtaget henvendelser om fejl, vil vi besvare dem hurtigst muligt, og fejl som skal videregives til servicepartner, vil blive udført i normal arbejdstid.

    Vær opmærksom på, at stammer fejlen fra dit fjernsyn, videomaskine, dekoder, stikledning fra stander til huset eller andet, kan der blive opkrævet servicegebyr / faktura fra vores servicepartner.
  • Du er altid velkommen til at kontakte Tune Kabelnet på tlf. 46 13 63 43, hvis der opstår fejl eller forstyrrelser på antennesignalet eller send en e-mail til kabelnet@tunenet.dk.

Hvad dækker antenneforeningens serviceaftale?

  • Udgift til service og vedligeholdelse af anlægget til og med stander / fordeler ved vej er indeholdt i kontingentet til Tune Kabelnet
  • Fejl, der skyldes beskadigelse af stikledning på egen grund, defekte TV-/ radioapparater, interne forstærkere samt dårlige kabelforbindelser m.v. efter stander / fordeler dækkes ikke af kontingentet til Tune Kabelnet. Dette gælder også selv om det oprindeligt er udført af Tune Kabelnet, for eksempel en Internetinstallation med twist-on connectors.

 


Tune Kabelnet Hjemmeside | Kontakt os | Ris & Ros  © 2000-2015 Tune Kabelnet. Med forbehold for skrivefejl. Alle rettigheder forbeholdt. Senest opdateret: