G til Tune Kabelnets hjemmeside

Fejlmelding Internet & Support


FEJLMELDING

Du kan ringe til 4613 6343 eller sende en e-mail til kabelnet@tunenet.dk eller udfylde en online-formular HER.

Vi gør opmærksom på, at bestyrelsen i Tune Kabelnet - selvom vi er indstillet på at være så behjælpelige som muligt - ikke har resourcer eller tid til at fungere som IT-support afdeling med hensyn til IT-relaterede problemer. Vi laver bestyrelses- og internet-installationsarbejdet i vores fritid ved siden af vores normale jobs. Læs derfor først nedenstående igennem for at se, om du selv kan løse dine problemer inden du kontakter os.

Til at starte med, anbefaler vi at du læser brugervejledningen omkring hvordan du opretter en mail-konto på http://www.tunenet.dk//internet/e_mail_internet.asp

Prøv inden du fejlmelder e-mail at surfe til http://webmail.tunenet.dk og logge på med din email-adresse (xxx@tunenet.dk) og adgangskode. Virker det via webmail, så er der ikke noget galt med din mailkonto som sådan, men må der være noget galt i din mailkonto-opsætning i f.eks. Outlook.

  • Din internetforbindelse virker ikke
    Se, om du har fjernsynssignal og om dette er godt nok. Hvis fjernsynsignalet ikke er OK, så tjek om kablerne er tilsluttet korrekt (f.eks. at de ikke er vippet ud medens man kom forbi med støvsugeren). Alternativet kan være, at din stikledning er fejlbehæftet - tag' kontakt til os.
    Sluk for routeren (tage strømmen helt fra den), vent lidt, og sæt strømmen til igen for at se om routeren kommer op af sig selv.
    Sluk helt for din PC og genstart den.
    Tjek forbindelserne; sidder kablerne skruet rigtig fast på routeren?
    Tjek at kablet der går op til din router ikke er blevet bøjet/knækket alt for meget undervejs, dette kan have indflydelse på ydeevnen for internettet.
    Har du tjekket om din PC er 100% fri for virus og spyware og har du kørt Windows-opdateringer på den?

     
    Hvis intet af ovennævnte hjælper, kan det være at din router har tabt sin konfiguration, og så skal vi konfigurere den igen.
    Det kan også være, at din router er gået i stykker. (Ved lynnedslag kan routeren - ligesom alt andet udstyr - også været gået i stykker).

     
  • Du har glemt din adgangskode til e-mail konto/konti der ender på @tunenet.dk
    Du logger ind på mit.tunenet.dk og ændrer den selv. Du logger ind med dit medlemsnr og Kodeord.
    Så hvis du har glemt din adgangskode til din e-mail, så går du bare ind og ændrer den til noget andet på den måde.
     
  • Du har problemer med e-mail adresser der ender på @tune.dk
    Vi kan ikke hjælpe med @tune.dk adresser. Du bedes henvende dig til din mail-udbyder Info-Tune på info@tune.dk

 

SUPPORT

Løs selv mailproblemer
- Bliv guidet til en løsning på mailproblemer

Er knappen "Send/Modtag" er nedtonet?
Øverst i Outlook/Express finder du en række knapper. Hvis knappen Send/Modtag er nedtonet, sker der ikke noget, når du klikker på den.
Du skal oprette en mailkonto i Outlook/Express, før du kan sende og modtage mails.
Opret mailkonto i Outlook/Express ved at følge vejledningen ved at klikke HER.

Knappen "Send/Modtag" er ikke nedtonet.
Ret din udgående server til mail.tunenet.dk eller gn25.gullestrupnet.dk
For at begrænse spredningen af computervirus og spam, har vi begrænset antallet af mailservere der kan bruges til at sende mail gennem Tune Kabel-Internet.

Den udgående mailserver skal være: mail.tunenet.dk (eller gn25.gullestrupnet.dk).

Se i øvrigt her for en vejledning til Outlook 2010.


Bliver du bedt om at indtaste brugernavn og adgangskode?
Der fremkommer en fejlmeddelelse, hvor du skal angive brugernavn og adgangskode.

Hvis du bliver bedt om at indtaste brugernavn og adgangskode:
Indtast brugernavn og adgangskode igen.
Slet både brugernavn og adgangskode. Indtast dem igen og husk, at du skal bruge følgende oplysninger:
Brugernavnonavn: din e-mail adresse, f.eks. xxxxx@tunenet.dk (hvor xxxx symboliserer din egen e-mail adresse)
Adgangskode: Denne kan du selv overskrive: Gå ind på mit.tunenet.dk Du skal bruge dit medlemsnr og Kodeord. Gå dernæst til e-mail afsnittet, find din mail-adresse og skriv ny adgangskode og gem.

Får du følgende fejlbesked omkring sikker adgangskode?
"Kunne ikke logge på serveren med godkendelse af sikker adgangskode (Secure Password Authentification)"

Kontroller at din mailkonto ikke logger på med godkendelse af sikker adgangskode.

Klik på menuen Funktioner i Outlook/Express og vælg Konti
Klik på fanebladet Post
Marker din mailkonto og klik på Egenskaber
Klik på fanebladet Servere
Fjern mærket i Log på med godkendelse af sikker adgangskode
Klik på OK
Klik på Luk

Får du følgende fejlbesked omkring SMTP Authenticate?
"550 You must SMTP Authenticate before sending to xxx@xxx.dk"

Du har formodentlig glemt at sætte flueben i "Min server kræver godkendelse" (udgående server)

Klik på menuen Funktioner i Outlook/Express og vælg Konti
Klik på fanebladet Post
Marker din mailkonto og klik på Egenskaber
Klik på fanebladet Servere
Sæt mærke i Min server kræver godkendelse
Klik OK indtil du er ud af menuen

Andre har problemer med at sende mail til mig.

Ret afsenderadressen.

Din afsenderadresse bruges af andre mailprogrammer, når folk besvarer dine mail.

Klik på menuen Funktioner i Outlook Express og vælg Konti
Klik på fanebladet Post
Marker din mailkonto og klik på Egenskaber
Klik på fanebladet Generelt
Indtast din mailadresse i feltet E-mail-adresse
Kontroller at feltet Svaradresse er tomt eller indeholder den mailadresse, der skal bruges, når folk besvarer dine mail
Klik på OK
Klik på Luk
Slet alle mail i Udbakke, da de bruger den forkerte afsenderadresse


Benytter du sikkerhedsprogrammer?
Med sikkerhedsprogrammer forstås antivirusprogrammer eller firewalls, for eksempel Norton, McAfee, og ZoneAlarm m.fl.

Hvis du benytter sikkerhedsprogrammer, så prøv følgende:

a. Deaktiver skanning af indgående mail i antivirusprogrammet.

b. Ret navnet på den indgående mailserver.
Den indgående mailserver skal være: mail.tunenet.dk
Klik på menuen Funktioner i Outlook/Express og vælg Konti
Klik på fanebladet Post
Marker din mailkonto og klik på Egenskaber
Klik på fanebladet Servere
Indtast mail.tunenet.dk i feltet Indgående post (POP3)
Klik på OK
Klik på Luk

c. Deaktiver din firewall.
De fleste firewalls viser et ikon i nederste højre hjørne af din skærm, når de er aktive. Højreklik på ikonet og deaktiver din firewall.
Hvis du ikke kan deaktivere din firewall, skal du afinstallere det vha. Tilføj/fjern programmer i Kontrolpanel.
Løser det dit problem, at deaktivere din firewall, er der en fejl i opsætningen. Du kan måske løse denne fejl ved at gennemgå guiden til opsætning af dit sikkerhedsprogram.

Vi i Tune Kabelnet kan ikke være eksperter i hvert program der findes på markedet til sikkerhed og firewall og skal ofte selv bruge en del tid på at finde ud af hvad problemet måtte være. Derfor falder denne slags problemer under betalingssupport hvis vi skal bruge tid på at fejlsøge.

Fjern din mailkonto i Outlook Express og opsæt den på ny.

Sådan fjerner du en mailkonto på din PC

Klik på menuen Funktioner i Outlook Express og vælg Konti
Klik på fanebladet Post
Marker den mailkonto, du ønsker at fjerne
Klik på Fjern
Klik på Afslut

Husk evt. at lave back-up af din mailkonto et andet sted inden du sletter den!


 


Tune Kabelnet Hjemmeside | Kontakt os | Ris & Ros  © 2000-2015 Tune Kabelnet. Med forbehold for skrivefejl. Alle rettigheder forbeholdt. Senest opdateret: